История за нас

 

ВСИЧКО ЗАПОЧНА В ХАМБУРГ ...

Всички говорят за Douglas. Но знаете ли точно откъде идва той?

Историята ни връща към човек на име Джон Шарп Дъглас. Шотландският производител на сапун емигрирал в Германия и основал през 1821 г. първата фабрика за сапун и парфюмерия в Хамбург. В продължение на много години произвеждали фини сапуни и парфюмерия, които се продавали в техния собствен магазин.

Джон Шарп Дъглас успял да революционизира пазара с висококачествените си и иновативни продукти. Неговият соден сапун с кокосово масло от 1830 г., който бил отличен с награда, бързо станал бестселър.

1910 г. се смята за рождена дата на марката Douglas. Тази година германските сестри Мария и Анна Карстенс подписали договор с преуспяващата хамбургска компания JS Douglas Sons. Това им дало право да управляват бизнес под наименованието "Парфюмерия Дъглас". Локацията на първия магазин Douglas е подходящо избрано: Neuer Wall 5 - една от най-оживените и скъпи търговски улици в Хамбург. През следващите десетилетия в Хамбург били открити още пет парфюмерии, които бързо станали известни далеч извън границите на града.

И как продължи историята? Как се превърнаха тези шест хамбургски парфюмерийни магазина в компанията, станала символ на стил на живот, която познавате днес?

1969 г. е друг важен момент в нашата история. Тогава парфюмериите в Хамбург били поети от Hussel AG. След като през следващите години били добавени и други видове бизнес в цяла Германия, било взето решение да се даде на всички парфюмерии името Douglas. Така се родила парфюмерията Douglas, такава, каквато я познаваме днес. От този момент нататък вече не става въпрос само за излизане от границите на града, но и на държавата. През 1974 г. Douglas се осмелил да разшири дейността си в Австрия, като първа стъпка в чужбина. През 80-те и 90-те години били отворени парфюмерии в Холандия, Франция, Италия, Швейцария, Испания и Португалия. От 2000 г. следват Полша и Унгария, Монако, Словения и Чехия, Турция, балтийските държави, Румъния, България и Хърватия.

През 1995 г. стартира Douglas Card, превръщайки се в една от водещите карти за лоялност в Европа. Дългогодишната програма за лоялност на клиентите на Douglas достига до 10 милиона потребители на европейските пазари с Douglas Card. Заедно с програмата на френската парфюмерийна верига Nocibé дори повече от 17 милиона членове се възползват от многото предимства на програмата за лоялност.

През 2000 г. Douglas е достъпен и онлайн. Първо на сайта www.douglas.de Douglas предлага на своите клиенти най-богатата селекция на марката и продуктите в Европа в областта на ароматите, грижата, грима, аксесоарите и декорацията.

От 2009 г. също решихме, че социалните медии са незаменими и Facebook е много забавен. Феновете на красотата от цял свят могат да обменят мнения на Facebook страницата на Douglas и не само да преживеят по-нататъшното развитие на Douglas, но и активно да участват в него.

През 2011 г. също станахме напълно мобилни. Благодарение на нашия мобилен онлайн магазин (APP), сега можете да ни посетите по всяко време, навсякъде чрез смартфон и да пазарувате толкова удобно, колкото в нашия онлайн магазин.

През 2012 г. семейство Креке заедно с „Адвент Интернешънъл“ направиха публично предложение за придобиване на останалите акции на компанията-майка DOUGLAS HOLDING AG на DOUGLAS Group, която по това време включваше и компаниите Thalia, Christ, AppelrathCüpper и Hussel. След успешното поглъщане отписването на DOUGLAS HOLDING AG от фондовата борса във Франкфурт се проведе през 2013 г. с цел стратегическо преструктуриране на конгломерата.

През 2014 г. Douglas успешно завършва трансформацията в чиста парфюмерийна верига, която днес е европейският лидер в бизнеса с козметични продукти.

Duseldorft 3

По отношение на операциите 2014 г. е белязана и от други важни моменти: Douglas поема френската парфюмерийна верига Nocibé. В допълнение разширяване ще има и в посока Норвегия, така че Douglas вече е представен в 19 европейски страни.

През 2015 г. историята на успеха продължава. С иновативното "Color Expert" измерване на тона на кожата, нашата собствена линия за грим и новата колекция "Професионална красота" ние укрепваме позицията си на моден диктатор в селективния пазар на красота и по този начин ставаме още по-добри като "Вашия партньор в красотата".

През 2015 г. бяха предоставени средства от CVC Capital Partners [CVC] и семейство Креке придобиват DOUGLAS Group. CVC следва Advent International като мажоритарен собственик на Douglas, водещата верига парфюмерия в Европа. Семейство Креке ще продължи да държи миноритарен дял от 15% в компанията и в бъдеще.

Днес Douglas има над 2400 парфюмерия в 19 страни. В допълнение - онлайн и мобилен магазин и един от най-успешните търговски сайтове във Facebook.

Какво би казал Джон Шарп Дъглас, ако можеше да види какво се е случило с неговата хамбургска фабрика за сапун и парфюмерия?

Loading...